Szkolenia dla nauczycieli

- 10 grudnia 2015

Szkolenia dla nauczycieli / Teatr w szkole

Zapraszamy do współpracy nauczycieli i pedagogów, którzy chcą wprowadzić do swojej klasy i szkoły elementy teatru. Proponujemy warsztaty praktyczne ułatwiające pracę z uczniami. W ofercie:

I. Jak przy­go­to­wać spek­takl oko­licz­no­ścio­wy?

1. Pięć po­mysłów na spek­takle oko­licz­no­ścio­we. Celem warsz­tatu jest próba od­po­wie­dzi na kil­ka pytań, z którymi nie­rzad­ko bo­ryka­ją się Ci, którzy przy­go­to­wują oko­licz­no­ścio­we uro­czysto­ści sz­kol­ne. Gdzie szukać in­spiracji? Jak przy­go­to­wać scena­riusz? Co zro­bić, kie­dy nie ma­my pie­niędzy? Oprócz uzyska­nia wie­lu prak­tycz­nych po­rad, na za­jęciach, uczest­nicy pod okiem pro­fesjona­listów, przy­go­tu­ją własny scena­riusz.

2. Jak zro­bić spek­takl na tu­zin ro­z­bie­ga­nych łobu­zów i trzy księżn­icz­ki. Warsz­tat ro­z­wija­jący umie­jęt­no­ści nau­czycie­la w za­kresie re­żyse­rii przed­stawień te­atral­nych w sz­ko­le. Za­jęcia obej­mu­ją za­rów­no prak­tycz­ne ćwicze­nia te­atral­ne, jak rów­nież wska­zów­ki or­ga­nizacyj­ne do­ty­czące pro­duk­cji i do­bo­ru ob­sady.

3. Scenogra­fia za uśmiech. Po­mysły, pod­po­wie­dzi, ściągaw­ki. Za­jęcia do­sko­na­lące umie­jęt­no­ści nau­czycie­li z za­kresu opracowania i tworze­nia scenogra­fii te­atral­nej. Celem warsz­tatu jest za­po­zna­nie uczest­ników z ta­nimi lecz efek­tow­nymi i pro­sty­mi spo­so­bami tworze­nia scenogra­fii.

II. Nie tyl­ko dla sceny

1. Jak wyjść na scenę i nie um­rzeć. Spo­so­by na po­ko­na­nie tremy. Warsz­tat po­święcony różn­orod­nym spo­so­bom prze­zwyciężania strachu przed wy­stąpie­nia­mi publicz­nymi u ucz­nia. Uczest­nicy za­jęć po­zna­ją spo­so­by na oswojenie młodych ak­to­rów ze sceną, publicz­no­ścią i so­bą naw­zajem, a tak­że do­wie­dzą się, jak dzięki różn­orod­nym na­rzędziom te­atral­nym przy­go­to­wać udany spek­takl i za­osz­czędzić stresu na­wet naj­bar­dziej wrażl­iwym ucz­niom.

2. Pra­ca młode­go ak­to­ra z tek­stem.Za­jęcia przy­go­to­wujące nau­czycie­li do pra­cy z ucz­niem w za­kresie ana­lizy i in­ter­pre­tacji tek­stu literac­kie­go oraz re­cytacji. Prak­tycz­ne wska­zów­ki do­ty­czące ćwiczeń i za­baw in­to­na­cyj­no-emi­syj­nych prze­ka­zywane pod­czas warsz­tatów mo­gą stać się po­mo­cą dla wszyst­kich nau­czycie­li przy­go­to­wujących ucz­niów do pre­zen­tacji i wy­stąpień publicz­nych.