Zapraszamy do współpracy nauczycieli i pedagogów, którzy chcą wprowadzić do swojej klasy i szkoły elementy teatru. Proponujemy warsztaty praktyczne ułatwiające pracę z uczniami. W ofercie:
I. Jak przygotować spektakl okolicznościowy?
1. Pięć pomysłów na spektakle okolicznościowe. Celem warsztatu jest próba odpowiedzi na kilka pytań, z którymi nierzadko borykają się Ci, którzy przygotowują okolicznościowe uroczystości szkolne. Gdzie szukać inspiracji? Jak przygotować scenariusz? Co zrobić, kiedy nie mamy pieniędzy? Oprócz uzyskania wielu praktycznych porad, na zajęciach, uczestnicy pod okiem profesjonalistów, przygotują własny scenariusz.
2. Jak zrobić spektakl na tuzin rozbieganych łobuzów i trzy księżniczki. Warsztat rozwijający umiejętności nauczyciela w zakresie reżyserii przedstawień teatralnych w szkole. Zajęcia obejmują zarówno praktyczne ćwiczenia teatralne, jak również wskazówki organizacyjne dotyczące produkcji i doboru obsady.
3. Scenografia za uśmiech. Pomysły, podpowiedzi, ściągawki. Zajęcia doskonalące umiejętności nauczycieli z zakresu opracowania i tworzenia scenografii teatralnej. Celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z tanimi lecz efektownymi i prostymi sposobami tworzenia scenografii.
II. Nie tylko dla sceny
1. Jak wyjść na scenę i nie umrzeć. Sposoby na pokonanie tremy. Warsztat poświęcony różnorodnym sposobom przezwyciężania strachu przed wystąpieniami publicznymi u ucznia. Uczestnicy zajęć poznają sposoby na oswojenie młodych aktorów ze sceną, publicznością i sobą nawzajem, a także dowiedzą się, jak dzięki różnorodnym narzędziom teatralnym przygotować udany spektakl i zaoszczędzić stresu nawet najbardziej wrażliwym uczniom.
2. Praca młodego aktora z tekstem.Zajęcia przygotowujące nauczycieli do pracy z uczniem w zakresie analizy i interpretacji tekstu literackiego oraz recytacji. Praktyczne wskazówki dotyczące ćwiczeń i zabaw intonacyjno-emisyjnych przekazywane podczas warsztatów mogą stać się pomocą dla wszystkich nauczycieli przygotowujących uczniów do prezentacji i wystąpień publicznych.